Singing in the rain

Sitter här vid datorn och är helt slut. Direkt efter jobbet for jag och målade tak i nya lägenheten. Vi har målat det tre gånger och nu äntligen börjar färgen täcka överallt. Det var ett väldigt skitigt tak. Jag kan tänka mig att förra ägarna måste ha varit storrökare eller liknande. Dock behövs det nog minst en omgång till.

Efter allt slit behövde stämmingen livas upp lite så älskling bjöd mig på bio. Vi gick på Ice Age faktiskt, riktigt kul. Jag kan tala om för er i smyg att det ska bli kul att få titta på barnfilm igen nu när den lilla är på väg. Jag åt upp en hel del popkorn dessutom. När biobesöket var klart stod det kalla sommar regnet som spön i backen och jag grinade till lite grann där jag stod i jeansväst och klänning. En outfit jag tjurigt skulle ha när pojken föreslog att jag borde ta något varmare på mig.

Men, regnet var inte så farligt när jag till min förtvivlan inte längre kunde se till några tak eller skydd längs hemvägen. Då klev jag rakt ut i gatan och tog emot alltihop. Det kändes som att man var med i en klassisk film när jag sedan traskade ned längs gatan hand i hand. Vi sjöng sången singing in the rain och jag kände att lyckan var där för en stund.
agnesa

tack så mkt =))))

Datum: 2009-07-24 | Tid: 00:13:45
URL: http://envyus.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/webadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin