Om jag fick önska

skulle dessa två sminkprodukter infinna sig i mitt sminkskåp.


Två concealers som döljer alla skavanker. En för de röda partierna och en lite ljusare för mörka ringar. Appliceras bäst med liten pensel och avslutas med några dutt med fingret för att smälta in i huden. 350kr, secret camouflage av Laura Mercier.



Puderfoudation. Det bästa jag testat för min fet/torra hy. Resultatet är mjuk felfri dockhy.Guerlain Parure Compact Foudation för 465:-

Tips: för att fejka fylligare läppar,  köp en läppenna som matchar din läppfärg exakt. Måla läpparnas utkant. Glossa sedan på läpparna med något härligt balsam eller okladdigt gloss.

Dagens budgetköp: lumene primer, tror den ligger runt 100-lappen. Läggs på före sminkning. Ger extra fint lyster och slätar ut hyn lite grann. Håller arbetsdagen ut. Riktigt Ok produkt, faktiskt,  för den som vill komma undan billigt. Jag har  testat på fet hy.


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/webadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin