test test

Idag tog jag ett steg framåt i mitt liv och skaffade en depå hos Aktieinvest Net. Billigare kostnader för dig som är medlem i unga aktiesparare eller aktiesparare. Nu inväntar jag att posten ska skicka ett avtal som jag ska skriva på och sedan är jag kund hos dem.

Funderar på att månadsspara några 100-lappar och även sätta in ett högre belopp varje kvartal. Jag är studerande och har inte allt för mycket pengar att röra mig med, men genom aktieinvest kan man månadsspara i aktier eller fonder till låga priser. Du slipper exempelvis depå-avgiften. Det låter intressant, skapa en portfölj på 5-10 aktier i olika branscher för riskspridning. Kanske något inom läkemedel, finans.. Ett tips är att ha sparat ihop ett Kapital först i några år/månader att röra sig med.

Gjorde ett test på aftonbladets hemsida, är du en shoppaholic? Jag fick 10/12 rätt.  Ni kanske förstår varför jag behöver det här ;)

För er som vill ha några enkla råd:
experterna ger sina tips på di.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback