bullbak

Idag har vi bakat med killarna, kanelbullar och havrebollar och oj vad skoj vi hade. Det gör inget att jag har fått skura och putsa hela köket (och killarna) har ont i magen för att jag har skrattat så mkt!
Killarna har precis badat och ätit lite mellis och dom ska strax ta en tupplur, nu sitter dom lugnt och fint och kollar på Musse Pigg julfilmer som är deras absoluta favorit. Nu är det bara Musse som gäller!
Det doftar kanelbullar i hela huset och jag har klämt i mig typ två stycken tillsammans med ett glas kallt mjölk...mmmm... Lite måste man få njuta!
Annars händer det inte så värst mkt, har precis betalat räkningarna och det är aldrig kul. Önskar nån kunde trolla bort alla räkningar och skulder så jag kunde få shoppa upp alla pengar hehe. Nä är nöjd med hur vi har det just nu, vi klarar oss bra men skulle inte tacka nej till att shoppa upp en hel lön!Men det kommer när jag är färdigutbildad och har en fett lön!

Idag ska vi iväg och storhandla mat m m och så ska jag passa på att kika efter lite juklappar. Har bestämt mig att i år ligger fokusen på barnen, för jul är ändå barnens högtid, för mig är det vad allt handlar om. Att se deras glada ansikten och underbara leenden när dom öppnar sina juklappar, behöver inte mer än så. Så alla vuxna ska få ett stort paket/julklapp istället för en massa smågrejer som det brukar bli. Hur firar ni jul?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0