När det inte blir som man tänkt sig..

Jag och mannen var hemma ikväll. Det var tänkt jag skulle ut med partytjejerna men eftersom det allt mer som det börjar närma sig ett nytt livskapitel så vill man ta det lugnt. Vi hade köpt hem till tacos, tittade på en vilda western film och smekte magen när tanken slog mig. Barn, jag föda?

Hur ska det gå?! Hur ont kommer det göra? Om man måste klippa, hur klarar man det? Kommer jag fixa det utan bedövning? Berättar folk man frågar om hur de går till  vid förlossning eller hemlighethåller de något för mig, skonar mig från oro i gott syfte?  Det vällde upp en massa frågor jag inte kunde besvara. Blev genast att jag satte mig ned vid datorn och googlade upp den ena förlossningsberättelsen efter den andra, fast jag fått order av barnmorskan att låta bli. Dock lugnade dessa historier mig för stunden, de beskrev alla tokigheter mammor sagt och gjort och att lustgas  tydligen ska vara toppen!

I de flesta fall så går en förlossning bra. Jag tror inte man ska fundera för mycket över hur det kommer att gå till för varje förlossning är en saga för sig. Men man kan inte låta bli att tänka på det ibland. En sak är dock rätt säker, det blir nog inte som man tänkt sig..

Later

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/webadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin