Dörren är där!! ---->

Hemskt, hemskt, hemskt..

Finanskrisen har satt djupare spår än vad jag först trodde, företag sparkar folk hit och dit och verkar kunna behandla dem hur som hellst. Varje dag är den någon man känner som får sluta. Det är hemskt och jag har knappt märkt av krisen då jag studerar samt inte har något jobb för tillfället. Det är verkligen inte lätt att jobba idag. Hoppas vi inte blir långvarig i den här krisen.

För övrigt tycker jag att fackföreningars regel om först in, först ut är totalt värdelös. Det bör vara att den som ansträngt sig mest och gjort sitt bästa för företaget är den som bör stanna och inte någon som står och tuggar tuggummi hela dagarna.

Jag önskar alla arbetslösa ett verkligt lycka till och ska hålla alla tummar och tår att det löser sig snart.. Det sägs ju att en lågkonjunktur brukar hålla i sig runt fyra år, men som det låter i ekonomikretsarna så är krisen kanske snart över, då vi konsumerar rejält i detta dåliga läge och vi konsumerar framförallt lyxvaror. Så fortsätt konsumera gott folk! ;) På så vis får vi ekonomin att hålla igång..

MammaLinda

De är en stor dag att minnas, genom att skriva ner den glömmer man inte bort små detaljer.. Och jag tyckte själv de va intressant att läsa andras förlossnings berättelser innan jag själv födde för att få höra hur de gått till för andra.

Datum: 2009-10-22 | Tid: 15:36:49
URL: http://liindiita.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/webadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin