God afton bloggen

I vanlig ordning så skriver jag mina inlägg mitt i natten. Jag har suttit och mekat lite med en ny eventuell design. Hoppas tjejen ska bli nöjd, bara att invänta reaktion.

Idag har jag och mannen varit på Aurora-samtal, kikat lite på förlossningsavdelningen osv. Jag kan starkt rekommendera rädda mammor att gå på Aurora-samtal för det gör verkligen susen ska ni veta. På samtalen får man träffa en barnmorska som jobbar på förlossningen och man går mer noggrant igenom vad som ska hända under födseln, tiden före och tiden efter, både för dig och för barnet. Även om det känns hemskt att gå igenom allt som ska ske, så känner man sig tryggare efteråt, då har man mer kunskap vilket jag tror är bra. Vi skrev även en lista över saker som jag vill att de anställda ska tänka på när jag väl kommer in till förlossningen, det ger verkligen trygghet.

Barnmorskorna är för övrigt riktigt urgulliga och jag blir helt överväldigad över allt de gör för en. De peppar och stödjer en verkligen. Vi var också och såg på ett rum på avdelningen, så att man vet vad man har att vänta sig. Jag har aldrig varit förtjust i sjukhusmiljö och jag hade förväntat det värsta. Att det i något hörn skulle stå en badtunna i mörknat trä samt att det skulle hänga en massa läskiga slangar överallt, slitet och eländigt + att man skulle höra folk skrika = totalfel från min sida. Rummet var riktigt mysigt! Det var ljudisolerat, badtunnan ville jag hoppa i direkt. Bekvämt verkade allt vara, både jag och mannen trivdes.

Nu vill vi bara att det ska sätta igång :) vi vill se bebisen nu...nu, nu, nu.. min rädsla är som bortblåst, det får göra hur ont det vill..jag är REDO. Mannen är REDO. Nu återstår det bara att vänta...

johanna

JAG ÄR OCKSÅ REDO!!!! kom ut nu :)

Datum: 2009-10-21 | Tid: 01:44:08
URL: http://emmajohannaolsson.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/webadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin