Important phonecall..

Ibland är jag är duktig att reta upp mig på människors personliga beteenden. Just nu retar jag mig speciellt på vissa människors förmåga att kunna avgöra vikten utav ett "viktigt" telefonsamtal.

För att ta ett exempel. Igår befann jag mig på skolan och hade enligt mig en viktig föreläsning, där jag ville snappa upp så mycket information som möjligt. Telefonen har jag alltid med mig, skulle inte klara mig utan den. Framförallt har jag den med mig ifall något kris i likhet med barnafödsel skulle inträffa eller om någon verkligen behöver nå mig. Under föreläsningen igår så ringde telefonen 7 gånger och jag fick 3 sms. Ett av samtalen handlade om att vattnet i vår lägenhet var avstängt under dagen och ett samtal från min bror om att han behövde skjuts till bilverkstan. Ingen av dessa personers beteenden var någolunda konstigt, jag la på när de ringde och de ringde ej upp igen utan förstod att jag var upptagen med annat och skulle ringa upp vid bästa möjliga tillfälle.

Sedan ringde telefonen 4 gånger efter varandra, med 5 minuters mellanrum. Numret var för mig okänt. Jag klickade upptaget varje gång, men nu blev jag ju orolig. Vem var den här personen och vad ville han/hon mig? Har det hänt någonting? annars skulle väl ingen dåre ringa så impulsivt? Jag kunde inte gå ifrån lektionen då jag inte ville missa något, samtidigt så fick jag svårt att konsentrera mig.

Efter lektionstid ringde jag ivrigt upp nummret. Det visade sig att jag kom till en fotoateljé i Haga, Sundsvall. Någon där hade varit intresserad av att köpa ett bord på blocket, en annons jag hade lagt ut för ett par veckor sedan. En annons? Så de ansåg att det var så viktigt att de hetsringde mig 4 gånger? Trots att jag lade på varje gång? Precis som att de var kungen och jag ska lyda, precis som att jag ska anpassa mig när någon sådan viktigt person ringer om ett fjuttigt litet barbord. Vilket PUCKO!

Om det är någon mer som stör sig på konstiga saker. Jag välkommnar Anders Bagge.

Mims

Ja verkligen hon är nr 1 !

Datum: 2009-09-23 | Tid: 12:14:53
URL: http://lovelife.se
Anonym

sv; ja du, rätt så lätta val :)!



Haha jobbigt med samtalen alltså..

Datum: 2009-09-23 | Tid: 12:37:37
URL: http://zinojamal.blogg.se/
Sandra Marinoni

sv; ååååh, tack så mycket :D

haha, jaa, eller hur :D måste fråga dig - har du lärt dig all ps & kodning själv eller gått nån kurs? du är verkligen GRYM!

Datum: 2009-09-23 | Tid: 14:59:59
URL: http://marinoni.blogg.se/
OLIVIA

SVAR: Otroligt, ja!

Datum: 2009-09-23 | Tid: 15:58:48
URL: http://olivia.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/webadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin