Tentaplugg..

Sitter uppe en hel del nu för tiden och pluggar. Har ju tenta snart i mikroteori, missade den kursen i våras så tar igen den nu i höst när jag endå har lite tid över. Det är verkligen ett intressant ämne! Jag har full koll på det mesta och det är så kul när man klarar de krångliga matteuppgifterna, hallelujah moment! En aha upplevelse! Idag har jag kollat över några gamla tentor som läraren har lagt ut och dem klarade jag galant, så påläst är jag ju. Det är bara det lilla problemet att jag har tentaskräck, inte i vanliga fall, men just nu. Kanske för att jag tycker det är ett lite krångligt ämne. Vad vet jag, hoppas det ska gå vägen iallafall. Jag tänker försöka göra så många räkneuppgifter som möjligt  nu innan så man har lite lösningsförslag till uppgifterna på tentan.

Denna vecka är det full rulle. Jag ska på föreläsning, aktiemöte och barnmöte imorgon. På torsdag eller fredag åker jag och mannen ner till sthlm för att jag på söndag ska gå A-kursen i aktiekunskap. Då kommer det vara en föreläsning hela dagen och sedan avslutas allt med ett kunskapsprov. Sedan ska jag hem igen för att åter infinna mig på lektion på universitetet på måndag morgon. Spännande.

Kul med en tripp till sthlm i vart fall, nu måste jag bara hitta kattvakt och är mor min hemma kan hon förbereda sig på en massa mys med skrollan.

God natt. Later
Veronica

Så du gillar aktier? Kul! Du kanske är en ekonom trots allt ;)

Hoppas du får kul i Stockholm.

Datum: 2009-09-28 | Tid: 09:55:22
URL: http://veronicasfunderingar.blogg.se/
Veronica

Förresten, kollade in din blogg på mobilen när jag väntade hos tandläkaren. Nu fungerar det igen :)

Datum: 2009-09-28 | Tid: 09:56:43
URL: http://veronicasfunderingar.blogg.se/
lina

tack darling ;) då har vi bara det jobbiga kvar, analysen. haha, vi skriver om ett företag, om dess formella struktur och varför den har just den organisationen den har. typ. källor har vi överallt, notsystem, och inte som på gymnasiet då jag skrev "bok, lånad från biblioteket", hahaha. formalia, är det hela inledningsstycket? :P

Datum: 2009-09-29 | Tid: 08:04:02

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/webadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin