Beslutsångest...

Sitter och kikar runt på universitetets hemsida. Jag har beslutsångest.

Jag har alltid varit stensäker på vart jag vill i livet och målet är fortfarande det samma. Jag vill jobba med reklam, marknadsföring. Jag älskar att vara kreativ, designa, rita, webba. Jag har så många idéer. Men inte tillräckligt med kunskap om program osv för att uppfylla dem.

Frågan är då, varför pluggar jag ekonomiprogrammet?

Jag tycker ioförsig att marknadsföring, organisation, redovisning är roligt. Det är saker jag har koll på, vet att jag kan klara av. Jag studerade ekonomi på gymnasiet och fortsatte på den linjen, det var enklast. Jag tror jag pluggar ekonomi pga trygghet men är det verkligen vad jag brinner för?

Jag vill ju egentligen bli grafisk designer och andra i branschen tycker att jag ska läsa den linjen. Borde jag det, eller ska jag stanna på ekonomilinjen? Någon vis person som kan komma med lite råd när man hamnar i ett sådant här dilemma?
Veronica

Satsa på grafisk design om det är det du vill. Du vill väl inte bli som jag, en missnöjd ekonom som på "äldre" dagar läser till journalist :). Jag tycker att du ska prata med någon som läser grafisk design för att se vad det egentligen innebär. Och låter det som bra som du tror, sats på det!!! Om du vill kan du få namnet till en tjej som går i tvåan på grafisk design. En jättegullig tjej som jag jobbade med i våras. Hon har faktiskt målat en av drakarna i stan :)



En sak till, MKV (där grafisk design ligger på Miun) är en helt fantastisk instituion med toppenlärare. Helt annorlunda än när jag läste ekonomi.

Datum: 2009-09-21 | Tid: 10:18:17
URL: http://veronicasfunderingar.blogg.se/
Sandra Marinoni

sv; ååh, det var skönt att höra! bara att plugga på :D



fyfan så glad jag är att du kommenterade, jag har LETAT efter dig hur länge som helst! för det är du som hade karroooo.blogg.se förut? ÄLSKAR dina designer :D

Datum: 2009-09-21 | Tid: 12:36:29
URL: http://marinoni.blogg.se/
johanna

jag tycker absolut du ska börja på nytt, grafisk design! Utan tvekan.. det är ju det du vill! eller?

Datum: 2009-09-22 | Tid: 13:26:57
URL: http://emmajohannaolsson.blogg.se/
modellmini ♥

Hej!



Snälla du! Jag kan ibland känna som du... trots att jag alltid har drömt om att läsa till sjuksköterska. Nu gör jag det, i termin 4, och vissa dagar undrar jag vad jag håller på med... Jag tror det hör till när man pluggar :-) Så du är definitivt ensam om dina tankar !!!



PS: Undrar om du har lust att hjälpa mig lite med designen, jag skulle behöva hjälp med att kunna lägga fler länkar (såna där klickbara) till min blogg och så vill jag ha ett par andra saker vid sidan av... jag betalar gärna!



KRAM modellmini - bloggen om barnmode, Odd Molly mm.

Datum: 2009-09-22 | Tid: 22:21:35
URL: http://modellmini.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/webadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin