Svensk politik, en kvinna med putmun..

Jag har svårt för politik just nu, för mig kommer nästa val att bli ett oerhört tufft beslut. Jag försöker dagligen skapa mig en bättre uppfattning om partierna för att på valdagen kunna lägga min röst på det parti som jag tror kommer främja Sverige på bästa sätt. För mig, likt för många andra, är det viktigt. Jag vill vara insatt.

Jag vill vara öppen för alla förslag. Jag vill inte ta något parti som en personlig favorit, men i dagsläget måste jag erkänna att jag tycker att Sveriges politik toppat med moderaterna, inte anses som någon direkt höjdare. Framför allt av den anledning av att jag sett hur mina medmänniskor påverkats/ kommer att påverkas fruktansvärt negativt av deras beslut. Jag inte är nöjd över deras beslut som tas nu under krisen, vilket jag tror kommer dra Sverige ner i en djupare depression än nödvändigt.

Dock så måste jag säga att jag imponeras utav många polikter på många olika sätt. Jag imponeras utav deras intellekt och hur de dagligen orkar stå ut med dumma människor som ställer dumma frågor. Hur orkar de stå ut med att bli avbrutna oavbrutet i sitt förklarande utav personer med putmunnar som försöker provocera politikerna att så för saker de inte sagt men aldrig lyckas? Jag imponeras utav politikernas sätt att vända anklagelser till deras egen fördel. Miss putmun i detta klipp är så focuserad på att vara kritisk och rent ut sagt otrevlig, att hon själv inte ens märker vilken flopp hon är. Nog för att Sahlin har svårt att hålla emot att säga något otrevligt tillbaka, men vem skulle inte ha det?

http://www.aftonbladet.se/webbtv/


kolla klippet: Sahlin läxar upp programledaren för programmet korseld. ( vet ej hur länge klippet ligger uppe.)

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/webadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin